fredag 11 september 2009

Egoist

Det är egoistiskt av mig. De vet jag. Men jag vill inte att han ska till sin pappa idag. Måste han vara där varannan vecka? Varför kan han inte bara stanna hos mig? Jag behöver honom. Vill alltid ha honom nära.

Vi hade det så bra förut när han alltid var hos mig. När pappa bara hade honom varannan helg. Visst var de tufft ibland att ha honom själv så mycket men jag hade honom alltid nära. De har alltid varit han och jag.

Jag vet att han behöver sin pappa. Att det är bra att han är där och får vara ifrån mig lite eftersom vi är så nära. Jag vet att det är bra för dom båda att ha tid ihop. Både helg och vardag. Jag vet att jag behöver avlastningstid. Att bara få vara jag och vila, göra det jag och längta lite.

Det gör så ont att vara ifrån sitt barn helt ofrivilligt. Jag vill vara med om mera än halva hans liv. Jag vill alltid finns där för honom. Jag vill att han ska veta att jag är där när som helst. Jag vill inte vara ensam. Jag är ju mamma och utan honom känner jag mig halv. En mor utan ett barn.

1 kommentar:

  1. Det finns inga ord som kan hjälpa. Jag tycker bara så synd om dig. Du har inte själv valt denna situation. Ta hand om dig, skriv mycket och gå ut i naturen..den ger mig själslig ro.
    Tänker på dig!!
    Kram Lotta ♥

    SvaraRadera